
WasaCon toteutti Autoklinikan uudet tilat Lohjalla
Autoklinikka on Suomen johtava lasi- ja vahinkokorjaamo, jonka 60 toimipisteessä korjataan noin 70 000 autoa vuosittain. Nyt Autoklinikka palvelee asiakkaitaan myös Lohjalla, missä uudet toimitilat otettiin käyttöön toukokuussa 2023.
Toimitilat toteutettiin Wasa360-palvelumallilla. Siinä WasaGroup huolehtii kiinteistökehityshankkeen kaikista vaiheista aina tontin hankinnasta, rahoituksesta ja kiinteistön suunnittelusta rakennuttamiseen ja käytön aikaiseen kiinteistön ylläpitoon asti. Tällä kerralla WasaGroup löysi Autoklinikan vaatimuksia vastaavan tontin hyvällä sijainnilla Lohjan Tynninharjusta. Kohteen pääurakoitsijaksi valittiin WasaCon.
”WasaGroup on toteuttanut Autoklinikalle lukuisia toimitiloja eri paikkakunnille, joten tunnemme heidän tarpeensa niin sijainnin kuin tilojenkin suhteen. Minulle Lohjan kohde oli ensimmäinen vetämäni autokorjaamokiinteistön rakennushanke, mutta hyvän kumppanin kanssa siihen oli helppo lähteä”, kertoo työpäällikkö Veljo Kärbo WasaConilta.

Tiukka aikataulu vaatii töiden yhteensovittamista
Kaiken kaikkiaan työmaavaihe kesti vain kuusi kuukautta, mikä etenkin talvea vasten aloittaessa osoittautui tiukaksi.
”Luovutus viivästyi muutaman päivän suunnitellusta. Se johtui pitkälle huhtikuuhun venyneen talven vaikutuksesta pihatöiden ja asfaltoinnin viimeistelyyn. Meille on kuitenkin kunnia-asia luovuttaa priimaa, ja siksi oli parempi odottaa roudan sulamista kuin kiirehtiä. Autoklinikan väki oli samaa mieltä”, Veljo Kärbo sanoo.
Lohjan Autoklinikka avasi ovensa asiakkaille ja heidän autoilleen toukokuussa 2023 vain viikon verran tilojen luovutuksen jälkeen.
”On selvää, että tiloja ei haluta makuuttaa tyhjillään, ja siksi korjaamo- ja maalaamotiloja alettiin varustella rakennustöiden ollessa vielä kesken. Siinä tarvittiin joustavuutta puolin ja toisin, mutta hyvällä yhteistyöllä työt edistyivät suunnitelmien mukaisesti”, Kärbo toteaa.

Uudet tilat on otettu ilolla vastaan
Autoklinikan aluepäällikkö Janne Mouhu kertoo, että uudet tilat ovat muutaman kuukauden käytön aikana osoittautuneet oikein toimiviksi.
”Meille räätälöity pohjaratkaisu helpotti eri toimintojen sijoittelua korjaamotilaan, mikä luonnollisesti tehostaa työskentelyä. Varaosat ja työkalut pysyvät hyvin järjestyksessä, kun niidenkin säilytys on otettu alusta alkaen huomioon. Olen jopa huomannut, että uusien osaajien rekrytointi on helpottunut, kun meillä on ollut osoittaa modernit ja viihtyisät työskentelytilat, Mouhu sanoo.
”Sitä paitsi uusi korjaamo on mitä parhain käyntikortti myös asiakkaidemme suuntaan. Moni on hämmästellyt, miten siistiä meillä on. Olemme ainoa toimija kiinteistössä, minkä vuoksi olemme voineet järjestellä piha-alueen pysäköinninkin mahdollisimman toimivaksi”, hän jatkaa.

Yksi hanke, yksi kumppani.
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä!

